Valitsin kolme erilaista yritystä joiden somen käyttötapoja vertailen. Ensimmäinen on suuri elintarvikealan yritys. Tämä yritys käyttää monipuolisesti monia erilaisia sosiaalisen median sovelluksia ja ympäristöjä, ja se onkin vahvasti esillä näissä kaikissa.  Näitä sosiaalisen median sovelluksia ja ympäristöjä joissa tämä kyseinen yritys toimii on yhteensä kuusi, mm. Facebook, Instagram ja Twitter. Tämä kyseinen yritys tuo sosiaalisessa mediassa tietoa tuotteistaan ja jakaa myös paljon erilaisia reseptejä.

Tämä toinen valitsemani yritys on ainoastaan verkossa toimiva kosmetiikka-alan yritys. Yritys selvästi käyttää sosiaalisen median sovelluksia tuotteidensa markkinointiin. Se mainostaa näissä sosiaalisen median sovelluksissa tuottitaan, kampanjoitaan sekä erilaisia tuotetestauksia näkyvästi.

Kolmas valintani on valtionhallinnon alaisuudessa toimiva organisaatio. Tämä organisaatio selvästi tahtoo päästä lähemmäs asiakkaitaan sosiaalisen median voimin, ja käyttääkin sosiaalisen median sovelluksia ja ympäristöjä monipuolisesti. Tämä organisaatio käyttää sosiaalista mediaa informoidakseen asiakkaitaan esimerkiksi tulevista muutoksista joista asiakkaiden on oltava tietoisia. Organisaatio selvästi haluaa myös eroon vanhahtavasta virastoleimastaan ja on helposti  tavoitettavsissa myös sosiaalisen median kautta.